woensdag 22 februari 2012

Retro {Whiff of Joy/Sew Sweet}

Ook zo'n zin in het voorjaar? Ik ook joh, als de vogels 's morgens zingen en het zonnetje schijnt... Maar we zullen het nog even met voorjaarsstempels moeten doen!
Ik heb een kaartje gemaakt met vrolijke kleuren, beetje retro stijl. Ben de laatste tijd "into the retro" ;-)
Het dessinpapier is van Cosmo Cricket (Togetherness). De rand van het rode papier heb ik met een randpons van Fiskars bewerkt en daarna op 1,5 cm afgesneden en met de naaimachine op de onderlaag gestikt.

De inspiratie voor deze kaart kreeg ik door het zien van bovenstaande foto van Flow Magazine. Zie je die kaart links bovenin de kaartentoren? Toen ik die zag dacht ik: ik maak bloemen van vilt op mijn kaart!
 Deze stempel van Whiff of Joy heet "Henry with large Flower". Ik heb het afdrukje ingekleurd met de volgende copic kleurnummers: E47, 44, 43, 42, 41, 40, 13, R21; bloem BG99, 96, 93, R27, 24, 22, 21, 20, YR23.
 De bloemen heb ik gemaakt met wolvilt van Sew Sweet. De steeltjes uit de hand geknipt, de blaadjes met een Magnolia stans gemaakt en de bloemen zelf met nestabillities. Ook de knoopjes zijn van Sew Sweet.
De vlaggen heb ik 2 keer gestanst uit katoen, met een stans van Whiff of Joy. Daarna heb ik de 2 lagen op elkaar gestikt met de naaimachine. Ik zag laatst bij Marion een vlaggetje van stof en dat vond ik zo mooi, dat heeft me geïnspireerd om zelf ook stof te gebruiken :-)
Als vakantievermaak zijn we gistermiddag met de jongens naar Paleis het Loo geweest. Mooi hoor, zo'n groot en imponerend gebouw...
We hebben alle vier de audiotour voor kinderen genomen en zo hoorden we allerlei leuke weetjes over het paleis en zijn vroegere bewoners. We hoorden via onze koptelefoon in 1 van de kamers een kat schreeuwen en ons werd verteld dat we op de staart van de paleiskat waren gaan staan... ;-)
 De bibliotheek.


Vroeger werden gasten ontvangen in de slaapkamer omdat het bed het meest imponerende en dure meubelstuk in het paleis was en daar kon dus de meeste indruk mee worden gemaakt! De hemel boven het bed is om spiekers op de zolders tegen te gaan en om beestjes uit het plafon niet in je bed te laten landen...
 Deze stoelen zijn allemaal bekleed met stof met daarop sprookjesafbeeldingen, allemaal met de hand geborduurd door Anna Paulowna uit Rusland (en haar helpsters), getrouwd met prins (later koning) Willem II.

Mooie lamp he? Is nu weer "in de mode" ;-)

Leuk dat je er was en tot gauw!

14 comments, which make me happy!:

chrilvian zei

nou dat heb je weer leuk gedaan

Hanneke zei

Oeh wat een leuke kaart! Heel leuk en inderdaad beetje retro. Die vilten bloemen zijn leuk! Mooi zeg die foto's van Paleis het Loo. Ik ben er zelf heel wat jaren geleden ook geweest, erg indrukwekkend. Groetjes, Hanneke

Unknown zei

Hoi Ingrid, wat een prachtige foto's allemaal! Ik doe dat ook altijd graag, kastelen en zo bezoeken. En wat heb je een prachtige kaart gemaakt! Ik vind dat retro ook erg leuk om te zien. Groetjes, Frea

Lenie Hempen zei

Wat een schattig kaartje Ingrid.
Echt super lief.
Prachtig mooie foto's van paleis het loo.

Gr Leny Hempen

Mieke zei

Super gave kaart Ingrid!!

marion zei

Heerlijk voor jullie dat jullie zo genoten hebben !! En ohhh wat een schitterend kaartje heb je weer gemaakt en tuurlijk heb je die lieve Henry gebruikt. Het is een schatje en past perfect op dit retro kaartje. Liefs, Marion

Kellie zei

WOW this is absolutely amazing but then everything you make is gorgeous. Your colouring is FABULOUS!

m@deliefjuh zei

super leuk die retro stijl! haha geweldig vrolijk I ♥ it :)

Miranda Slagboom-de Groot zei

Een prachtig kaartje.
Jullie heb wel een leuke dag gehad.
Groetjes Miranda

corryskaart zei

wat een vrolijke voorjaarskaart zo met henry, dan hoop je maar dat de zon snel de aarde gaat verwarmen:-)
groetjes van corry

Marianne Schut zei

Hai Ingrid, helemaal leuk weer deze kaart! Mooi hoor je bloemen van vilt! Ook deze Henry is weer zo lief, dat bekkie! Je paleisfoto's zijn ook erg mooi, we zullen ze vast wel weer terug zien in een mooi boekwerkje! Liefs Marianne

stephanne zei

That is a fun and funky card, Ingrid, the flowers are so neat and I love the colours and little extras you've included and your pictures of the palace are gorgeous!! It's so nice to things from history so well preserved!!
hope you are are doing well!!
hugs, stephanne

♥ Sonja Bekker ♥ zei

Hoi Ingrid,

Wat een leuke manier om je zo te laten inspireren ToP;)
Je kaart is dan ook weer beeldschoon!!
En wat een mooie foto's daar van het Paleis,leuk dat je verteld over de kat hihi.

Heel fijn gezellig Weekend!!
Liefs Sonja x

Chantal zei

Superleuk om lekker als uitje naar Paleis het Loo het te gaan! En wat een heerlijk lente-achtige Henry is dit al!
Groetjes,
Chantal

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!