zondag 11 oktober 2015

Spijkerbroekentas nummer 9 (verkocht)

Na 8 weekend- of sporttassen te hebben gemaakt van oude spijkerbroeken heb ik nu een schouder-/handtas gemaakt.
 De opdracht was een tas in Desiguel stijl, dat is het bekende Spaanse merk.
1 van de kenmerken van die tassen is het grote aantal vakje aan de buitenkant. Mijn tas telt 3 buitenvakken.
 Bovenstaande tas was mijn inspiratieplaatje. De bloem heb ik nagemaakt, of eigenlijk nagehaakt ;-)
Een ander kenmerk van het merk Desigual is dat ze veel teksten gebruiken. Het woord "love" heb ik geschreven met koord. 



En ook binnenin de tas zijn vakjes.


Deze opdracht lag me na aan het hart, een kleurige tas maken; ik heb er van genoten. Maar ik heb tijdens het maken van deze tas ook ontdekt dat het werken vanuit een opdracht van een klant voor mij veel stress opleverd (tijdsdruk, voldoen aan verwachtingen...), daarom heb ik besloten om het andersom te gaan doen: ik ga iets maken waar ik zin in heb, en dan kijk ik of er iemand is die het wil kopen :-) Want ja, het gaat er toch om dat ik er lol in blijf hebben!

11 comments, which make me happy!:

Anoniem zei

Je tas is weer superleuk geworden, en dat werken onder druk, tja, herkenbaar. Je wil het nog beter dan goed doen en dan kom je soms helemaal vast te zitten. Ga zo door!
Groetjes, Joke ( een regelmatige bezoeker)

Janny's Cards Creations zei

Prachtige tas. Ik begrijp dat hij al verkocht is. Groetjes Janny

Tanja zei

ik vind je tas super gaaf geworden, ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt met de stress van een opdracht. Ik doe het net zoals jij, ik maak iets en dan kan iemand het kopen. Niet onder tijdsdruk werken dan vind ik het ook niet meer leuk om iets te maken.

Fijne dag
Groetjes
Tanja

marmarel zei

Die is héél mooi!! Is de klant er tevreden mee? Ik heb hetzelfde als jij, ik werk liever niet in opdracht. Ik heb net een geboortevlag met naam voor een nichtje gemaakt. Ze was er ontzettend blij mee, en ze vond 'm veel mooier dan die voor haar oudste. Opdracht geslaagd, maar oef die stress van te voren...
Groetjes, Marijke

Sanne zei

Oh, oh, wat is dat laatste super herkenbaar! Ik geef je groot gelijk! Je tas is weer super gaaf!

Liefs Sanne

Kreatief met Maria zei

Wauw wat een prachtige tas.
Groetjes Maria

Colien zei

Sjonge, wat gaaf is ie weer! En ik snap dat je liever op eigen tijd en gelegenheid iets wilt maken. Opdrachten zijn leuk, maar kunnen ook tijdsdruk teweeg brengen. Voor jezelf werken is een stuk relaxter!
grtz.Colien

Antoinette van Schaik zei

Wat een supertoffe tas, echt een plaatje! En herkenbaar, werken in opdracht geeft meer stress, dan een “vrije” opdracht. Het resultaat is prachtige tas, daar kan je niet aan zien of het een vrije opdracht of werk in opdracht is.

Aartje zei

Wat een supergave tas heb je er weer van gemaakt. Top! Prachtig met al die leuke details die je weet te verwerken.
Groeten, Aartje

Ilse Kleijer zei

Oooooh wat gaaf dit!

Ilse Kleijer zei

Oooooh wat gaaf dit!

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!