vrijdag 27 maart 2015

Dit en dat

Buiten regent het heel zachtjes, maar ik heb vandaag ook het zonnetje al gezien. Op Spotify luister ik naar "afternoon acoustic" met een mok latte macchiato en pas gelakte koraalkleurige nagels. Relax...
Ik probeer de laatste tijd een heleboel recepten uit van banaan-havermout muffins, allemaal gevonden op Pinterest.
Om het toch zoet te maken gebruikte ik honing en kokosbloesemsuiker.
 De muffins vries ik in om er op een gewenst moment 1 te kunnen pakken.
 Tomaten in de aanbieding op de markt, dus dat werd tomatensoep maken!
 Deze spijkerbroekentas maakte ik laatst af, inmiddels is hij verkocht. Ik zal binnenkort de hele fotoshoot laten zien.
 De jongens (en ik) waren druk met de moestuintjes van AH.
Deze is al 2,5 week oud, maar toen kon ik al even in de tuin mijn lunch eten.
 De eerste sprietjes!
 Ik pakte een haakwerk op dat al heel lang ligt te wachten op dat ik het eens af maak...
Afgelopen weekend kocht ik deze takken bij de bloemisterij. Een paastak... heeft natuurlijk helemaal niets met de echte betekenis van Pasen te maken, maar het staat wel gezellig. 
Het zijn magnoliatakken en inmiddels zijn er al 2 bloemen uitgekomen!

 Ik haakte eitjes en hangers voor in de paastak.

 Deze hangers zijn gebaseerd op de feestelijke ronde hangers uit het boek Haken en kleur Feest (hun 2e boek). Ik heb de laatste toer weggelaten, hierdoor zijn ze wat kleiner geworden. Ik heb ook alleen het kleine bloemetje gebruikt. Ik ben er helemaal blij mee :-)

 Ik maakte ook nog een gezonde ontbijtkoek, zonder suiker, met spelt- en havermeel. Lekker zeg! Het recept vind je hier. Hij heeft veel weg van een kruidkoek, mmm gezond smullen.
 Deze week begon ik aan een nieuwe spijkerbroekentas, nummer 7 al weer! Het is een bestelling.
Agnes en ik hadden een gezellig haak- en kletsdag, genieten.
En dan ben ik ook bezig met de laatste lootjes wat deze kussenhoes betreft. Wie weet een volgende keer al een ta-daa moment! :-)
En afgelopen zondag maakten we deze overheerlijke broodjes... Gerookte zalm met dille saus, pesto-tomaatje-kaas en zongedroogde tomaten tapenade-kaas stokbroodjes. Lek-kur!

Fijne dag verder. Tot gauw :-)

5 comments, which make me happy!:

Anoniem zei

Genoten van je blogpost en ook je blogpost hieronder ziet er super gezellig en verzorgd uit!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Wat een heerlijke week heb je gehad en wat een heerlijke creaties heb je gemaakt. Geniet ervan..

Lieve-Groetjes,
Verie

Unknown zei

Geweldig verslag weer van een ongelofelijke alleskunner .
Fijn weekend!
Groetjes van Ageeth

renate50 zei

ja, liebe Ingrid, du bist eine tolle kreative Hausfrau und verwöhnst deine 3 Männer mit gesundem, leckeren Essen, mit einem liebevoll dekoriertem Heim, mit selbst angezogenem Gemüse, mit kreativen selbstgenähten Accessoires - du bist für deine Familie ein großer Schatz ! Ich wünsche euch FROHE OSTERN ! Renate

Colien zei

Wat leuk en heerlijk allemaal! ´t Is elke keer weer genieten op je blog!
grtz.Colien

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!