maandag 9 januari 2017

Feestjurk

December staat natuurlijk bol van de feestelijke momenten, maar naast de "gewone" momenten hebben wij halverwege ook een verjaardag in de familie. We gingen gezellig uit eten en voor die gelegenheid maakte ik een mooie jurk. Ik vind hem tenminste mooi ;-) 
 Eerst was daar het patroon kiezen... Daar kan ik vrij lang over doen want hé, het moet natuurlijk wel meteen het beste patroon zijn. Ik koos voor een overhemdjurk uit Burda Style mei 2010.
Dan patroon uitraderen en stof knippen.
De stof komt uit de webshop van Madeline de Stoffenmadame. De eerste keer dat ik online stof kocht en ik was blij met al mijn (6) aankopen :-)
 En dan begint het naaien. Een week voor het feestje ben ik begonnen maar uiteindelijk werd het toch een race tegen de klok. De hele vrijdag heb ik op mijn naaikamer doorgebracht (geen straf hoor). 
Op bovenstaande foto is het lunchtijd en moet ik de knopen en knoopsgaten, de boorden en de zoom nog doen. Uiteindelijk naai ik in het laatste kwartier dat ik heb nog een knoop aan om nog maar net genoeg tijd te hebben om mijn nagels te lakken (het gaat om de details). Die nagels moeten dan wel in de auto drogen ;-)
Maar de voldoening was groot toen ik met mijn zelfgemaakte jurk op het feestje verscheen. Ha, gelukt! Maar volgende keer begin ik toch iets eerder... ;-)

4 comments, which make me happy!:

Colien zei

Gaaf! Mooi model en prachtige stof heb je omgetoverd tot een erg leuke jurk!
grtz.Colien

Sandra zei

Super leuk! Knap gedaan, ik doe het je zéker niet na :-)

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Wauw, wat een mooi jurkje! Echt zo leuk hé zelfmaken?! Geniet ervan!

Lieve-Groetjes,
Verie

akshayavengala zei

appvn ios
appvn app
minecraft appvn
appvn 2019
You may have to unlock the installation of unknown source files that eventually the system does not allow installation.

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!