vrijdag 20 september 2013

Berg met handwerkideeën...

Er is zoveel leuks in handwerkland, en ik heb zoveel ideeën in mijn hoofd en zoveel plannen. Zoooooooo veel! Soms is het gewoon tè veel en verlamd het me. Ik blijf maar zoeken op blogs, en pinnen op Pinterest en ik weet dat ik ook gewoon zou kunnen stoppen met verder speuren en ergens aan beginnen. Dat wist ik overigens al voordat ik onderstaande uitspraak uit Pinterest tegenkwam. Maar soms helpt het om iets zwart-op-wit voor je te zien. Wit-op-rood, in dit geval...
I need to have this posted everywhere lol
Maar da's niet makkelijk! Hoe meer ideeën ik tegenkwam, hoe groter de berg werd met "nog-te-maken-dingen". Het is veel makkelijker om dan gewoon nog even door te pinnen of door te scrollen op weer een nieuw blog...
Of om verder te gaan met een "langlopend project", ook heel veilig!
Gisteren sprak ik met iemand over onderwerpen als timemanagement, planning en werkstress. Ik vertelde haar dat ik bij mezelf ontdek dat hoe groter een klus wordt, des te moeilijker ik het vind om er aan te beginnen. Herkenbaar? Nou is handwerken natuurlijk niet echt een klus, het is een hobby. Maar ik bespeur soms toch enige druk bij mezelf als het gaat om productiviteit op dat gebied.
Die persoon waar ik mee sprak gaf mij de tip om zo'n "klus" op te delen in kleine stukjes. Vergelijk het met een schuurtje dat moet worden opgeruimd. De héle schuur opruimen is een enorm werk, haast teveel voor 1 zaterdag. Wat ligt er allemaal in die schuur? Oud papier, lege flessen, speelgoed, tuingereedschap... Doe vandaag alleen het speelgoed! De start is er dan, de klus is al ietsje kleiner en de rest komt later :-)
Dus nu sta ik voor die enorme berg met handwerkideeën (leuk gezicht trouwens hoor, heel kleurijk ook). En nou moet ik één ding kiezen en daarmee beginnen...
Ok, ik heb gekozen. Het is iets wat ik al heeeeeeeel lang wil doen, wat me heel leuk lijkt om te maken en wat ik ook goed kan gebruiken. En toen? Wat heb ik toen gedaan? Ben ik gewoon begonnen? Nee, toen ben ik dit bericht gaan schrijven over hoe moeilijk het wel niet is om zo'n berg met handwerkideeën te hebben... Ontwijkingsgedrag. Pfff, niemand heeft gezegd dat het makkelijk is!
;-)

6 comments, which make me happy!:

marmarel zei

Pfff ja, herkenbaar. En dan doe ik nog niet eens aan Pinterest. Ik ontwijk de berg 'wat toch echt eens afmoet' ook regelmatig door weer iets nieuws te beginnen. Wat dan ook vervolgens weer op de berg: moet nog afgemaakt belandt. Inmiddels weet ik wel dat grote projecten gewoon niets voor mij is, komt meestal niet af.
Het scheelt voor mij wel dat ik zelf ben gaan bloggen. Je moet toch wat hebben om op je blog te laten zien.
En intussen zie bij jou toch wel hele leuke dingen voorbij komen. Als je alles bij elkaar optelt, krijg je toch wel heel veel dingen af. (Dat hoor ik ook, wat doe jij toch veel...). Zouden wij de lat niet gewoon te hoog leggen?!

Helma zei

Haha, nog een "kringloopgeluk"fan! En wat een herkenbaar verhaal. Inderdaad..1 doel tegelijk! Ik heb me voorgenomen om eerst granny squares te leren haken...en het is echt verslavend! Wat heb jij veel katoen trouwens....heerlijk!!

Unknown zei

Heeeeeel herkenbaar!!!
Groeten van Ageeth

Fieneke zei

:) herkenbaar, soms leggen we de lat voor ons zelf te hoog denk ik. Het is een hobby....niets moet. Maar dat hoofd vol ideeën moet toch eens leeg :)
Succes met de keuze van waar je aan gaat beginnen en ondertussen genieten wij ook mee van jouw overpeinzingen. Ook erg leuk om te lezen.
Groetjes Fieneke

Anoniem zei

Hahaha je maakt me wel aan het lachen met je laatste stukje.
Ja het is heel herkenbaar.
Maar soms heb je toch nog niet de inspiratie die je net nodig hebt dus dan is Pinnen en doorklikken heeel verslavend.
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je gaat maken.
Liefs, Linda

Linda zei

Oeps. Net met mijn verkeerde blog account een reactie geplaatst!
SORRY!
Liefs, linda

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!