dinsdag 10 september 2013

Poppendeken


Mijn eerste poppendeken is een feit! De laatste weken is hij gegroeid en hij (of zij misschien, vanwege de kleuren) heeft een boel meegemaakt sinds haar ontstaan aan het begin van de zomervakantie, want ik nam het haakwerk overal mee naar toe. Het zat in mijn tas als ik op bezoek ging, toen we op vakantie gingen heb ik er in de auto aan gewerkt, en als we vanaf de camping uit eten gingen mocht het ook mee natuurlijk, want het is heerlijk om op een terrasje wat te haken terwijl je wacht tot de ossenhaas carpaccio wordt opgediend ;-)
Het begon allemaal met dit poppenbed dat ik vond op de kleedjesmarkt aan het begin van de zomervakantie. Ik zag het staan en dacht: dat lijkt me nou leuk, om dat bedje helemaal mooi te maken, nieuw beddengoed enzo. En natuurlijk een gehaakte sprei!
Terwijl de ideeën door mijn hoofd borrelden werd het bed in beslag genomen door onze kat Muis. Wat hem betreft was dit dekentje ook prima ;-)
Ach, kijk nou... lief hè?
Het kiezen van de kleuren is misschien wel één van de leukste dingen. Ik pakte dit stofje uit mijn stoffenkast en koos de kleuren katoen erbij. Uiteindelijk heb ik het donker bruine garen niet gebruikt.
Ik koos voor een zigzagpatroon. Een duidelijke (foto)beschrijving hiervan kun je hier vinden, op het prachtige kleurrijke blog van Attic 24. Het garen zijn restjes katoen van verschillende merken en ik haak met naald 3,5 mm.
Hier heb ik mijn haakwerk in een emmertje gestopt, da's makkelijk op de camping, als je dan buiten zit rollen de bolletjes katoen niet over de grond heen.
In eerste instantie had ik er nog een golfje bij op gezet, maar dat bleek toch te breed te worden voor het poppenbed, dus weer even uithalen en opnieuw beginnen...

En dan het grote Ta-Daaaaaahhhh moment! Alle golfjes zijn gehaakt, op het laatst steeds even passen op het bed... ja, lang genoeg.

Vervolgens heb ik boven en onderaan de deken de golfjes "opgevuld" met 6 vasten, 1 half stokje, 2 stokjes en 2 dubbelle stokjes. Op deze manier werd het een mooie rechthoekige lap.

Rondom heb ik vervolgens een rij vasten gehaakt met wit garen (aan de lange kanten 2 vasten in 1 stokje), en vervolgens een geschulpt randje in donker roze.
Ik heb erg veel plezier gehad met dit miniatuur dekentje. Nu moet het bedje nog gepimpt worden...

11 comments, which make me happy!:

Miranda Slagboom-de Groot zei

Erg mooi.
Groetjes Miranda

Vera de Gries zei

Mooie kleurtjes! Ik ben bezig met een kussen in dit patroon, erg leuk om te doen en het gaat ook lekker snel!

Groetjes, Vera

Erica ♥ zei

Wat een prachtig resultaat, super, en de kleuren
zijn ook heel erg leuk, gaaf hoor ☺

Fijne (knutsel)week gewenst ☺
Lieve grtjsss van Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Anoniem zei

Mooie warme kleuren! Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!
Liefs Natadja

Sanne zei

Gaaf, zeker in deze retro kleurtjes!

Liefs Sanne

Corien zei

Ohhh....wat n leuk bedje, wat n prachtige foto van Muis in het bedje en wat n prachtige poppendeken!
Super leuk om zo mee te lezen hoe het tot stand kwam.
En wat n mooie plaatjes weer!
Geniet momenten om je blog te lezen!
Liefs,
Corien.

Share Clear Best Cardsahring Cccam Server zei

some times its a pain in the ass to read what website owners wrote but this site is real user pleasant! .
A fascinating discussion is worth comment. I think that you need to write additional on this topic, it may possibly not be a taboo subject but typically individuals aren’t enough to speak on such topics. To the next. Cheers
Cardsharing Server | Best cardsharing | SEO STAR SOFTWARE HOUSE | Cccam Server

Tutti haakt en zo zei

Wat een super leikleur dekentje zeg, mooie kleurtjes. En de plaatjes zijn ook mooi!

Anoniem zei

Hoi Ingrid,
Wat is het toch altijd leuk om je blog te volgen !
Iedere dag even kijken wat voor leuks er nu weer op staat.
Je fiets vind ik super ! Ik wil zelf graag een Gazelle Miss Grace mét mand natuurlijk !
Ik ben een fan !
Lieve groetjes,
Diana

DELETED zei

leuk bedankt voor het delen

Helen zei

Hoeveel steken heb je opgezet? Groetjes van Helen

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!