donderdag 17 juni 2010

Theedoosje

Dit theedoosje heb ik gemaakt voor de stagejuf van mijn jongens. Afgelopen dinsdag was ze voor het laatst bij hun in de klas. Toen we maandagavond aan tafel zaten zei Ruben tussen neus en lippen door: 'Jammer dat juf Willekke morgen voor het laatst is he?' Ik verslikte me bijna in mijn hap aardappels met witlof. Voor het laatst... morgen...?!?
Nou moeten jullie weten dat mijn jongens niet zo mededeelzaam zijn wat betreft de dingen die ze overdag meemaken en horen. Ineens kwam de situatie me heel bekend voor. Nog geen 4 maanden geleden speelde zich eenzelfde tafereel af 's avonds aan tafel, maar toen was een invaljuf het onderwerp. Waarom heb ik daar niet van geleerd? Waarom heb ik er niet voor gezorgd dat ik daarna altijd noodgevallen theedoosjes in huis heb?
Diezelfde avond had ik geen tijd, dus heb ik de volgende dag het theedoosje gemaakt, zodat de jongens het op de valreep konden geven. Pfieuw...
Als jullie ook "noodgevallen theedoosjes" willen maken, dan kun je hier het patroon vinden ;-)

Met dit doosje doe ik ook mee aan de challenge van StampARTic. Zij hebben deze week het thema "bloemen".

Leuk dat je langskwam!
Ingrid xxx

16 comments, which make me happy!:

Silvia zei

Tja, jongens. Herkenbare situatie. Ook mijn zoon presteerde het altijd om dit soort dingen op het laatste moment te melden.

Ondanks het "noodgeval" is het een leuk theedoosje geworden Ingrid.

gr. Silvia

Katinka zei

ooh...wat heb jij een leuk 'noodgevalletje' gemaakt zeg! Daar zal juf Wilke blij mee zijn , lekker zoet rose, romantische bloemetjes....kortom , weer helemaal leuk!

Tjaa....hoe herkenbaar is dat toch...mijn kids hadden afgelopen dinsdag schoolreis gehad en mijn zoon(10) vertelde gister ook ff tussen neus en lippen door dat 'ie nog geld gegeven had aan een jongetje , 'n onbekende nog maar liefst...zijn vader was overleden en hij had van zijn moeder maar 1 euro mee gekregen...bla bla .....ik verslikte me zowat in mn bakkie thee....maar goed, zo zijn kinderen...onvoorspelbaar....maar o, zo geweldig leuk!

Fijne dag ! Xx

Groetjes
Katinka

scrapeetje zei

ach ja!!!
Wordt de komende tijd alleen maar leuker hoor Ingrid, haha geniet ervan zulke verhalen zo herkenbaar!!
maar je doosje...supermooi, en geen haastklus!!!
heel erg bedankt ook voor de link naar het patroontje, superleuk!!!
Ik zal zo eens even mijn kaartje fliepsen en erop zetten, alhoewel ik vrij ben om te poetsen eigenlijk pffff!!!
Fijne dag verder!!

Anette zei

Ja!!!! De laatste schooldag komt weer rap dichterbij en het is wel een héél leuk idee om zoiets voor de juffen te gaan maken. Ik hoop dat ze van thee houden, maar chocola zal wel geen probleem zijn?! Dank je wel voor de uitleg, ik heb hem geprint en zal tzt. bericht sturen of het gelukt is.
Groetjes, Anette

Sandra zei

wauw je theedoosje is prachtig geworden erg mooi papier heb je ervoor gebruikt en het dekseltje is super
groetjes sandra

Riet zei

Ohhh Ingrid,Wat een prachtig doosje,zo mooi papier en kleur.
Prachtig die bloemen erop.

Liefs Riet.

Karin zei

Wat een herkenbaar verhaal! Je hebt het doosje heel mooi gemaakt, erg leuk!

gr. Karin

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Je hebt er weer een mooi theedoosje van gemaakt,het blijft leuk om ze te maken.

lfs Agnes

Jacqueline (Sjakkie) zei

Een super mooi theedoosje, mooie kleuren! En dat je dat op het laatste moment hebt gemaakt, super!
Groetjes van Jacqueline

Marianne Schut zei

Hai Ingrid, wauw deze ziet er weer prachtig uit! Daar zal de juf zeker blij mee zijn geweest! Liefs Marianne

Afke zei

Voor je het weet zegt ie: o ja, morgen ga ik trouwen... Nou, dan kom je er niet met een theedoosje. Ik zou maar alvast iets bedenken als ik jou was :-.
Maar het theedoosje is leuk geworden.
Groetjes,
Afke

Murielle zei

OH...Ingrid, your box is very fabulous!!!
I like these details.
Great idea.
Have a nice weekend.
Hugs, Murielle.

Tara Godfrey zei

This is just gorgeous, Igrid! What a lovely and thoughtful gift to say thank you to your son's teacher. I'm inspired by your beautiful work to give this a try! Thanks for sharing!
Hugs,t

Patricia zei

Prachtig doosje weer Ingrid. Ik heb hem ook net gemaakt dankzij jou. Ik had zo'n zelfde ervaring, zie mijn blog.
Hij is inderdaad heel makkelijk te maken en leuk. Groetjes Patricia

scrapeetje zei

jaja hij staat zover klaar om versierd te worden, maar dat wordt morgen, moest stiekem even inspiratie bij je opdoen...is trouwens nog een heel gefrut vind ik hoor, maar wel superleuk!!!!
Nogmaals bedankt

Unknown zei

Wow!!
This is brilliant Ingrid!!!
Love the design, and the colors!
Thank you for joining our challenge!

hugs,
Jorunn

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!