woensdag 15 september 2010

Een kaart en een boel gebrabbel

Dit wordt een lang bericht. Ik heb zoveel te vertellen! Ik kreeg leuke post vandaag, ik heb een kaart om te showen en ook nog wat "diepere gedachten" die ik met jullie wil delen. Als je alleen even langs komt hoppen voor de foto's, prima natuurlijk. Heel herkenbaar ook ;-) Maar als je nog even blijft hangen voor de rest... gezellig!


Een poos geleden heb ik de blogcandy van The Stamping Bazaar gewonnen; 2 rubber stempels. Tjonge, wat was ik blij. Maar ze waren nog zo nieuw, ze moesten zelfs nog gemaakt worden! Vandaag viel er na lang smachten een envelop op de mat met een air mail stempel erop, helemaal uit Australie! En daarin zaten niet alleen de stempels maar ook een prachtige kaart van Kellie, die de blogcandy had verloot. Je ziet de kaart rechtsonder op bovenstaande foto. Dear Kellie, thank you sooooo much. I was so happy to receive your mail today! I won't say that I was sleeping right next to the mailbox the last few weeks... but it was close ;-)


En zoals je op mijn knutseltafel (lees eettafel) al zag, heb ik 1 van de nieuwe stempels meteen uitgeprobeerd en er deze kaart mee gemaakt. Het dp is van Webster Pages. De vlaggenslinger heb ik gemaakt na het zien van deze tutorial. Ik heb ze al op verschillende blogs gezien en nu is het ook bij mij feest en hangen de slingers! Lol.

Challenges:
- The fuzzy wuzzy challenge: groen, roze, bruin en craft
- Bunny Zoe's Crafts: de sketch


Hij heet "Sammy with ball" deze mammoet. Is ie leuk of is ie leuk? Hier de copic kleurnummers:
Sammy: E29, 27, 27, 13, 21
Wangen: R21, 22
Oren: E11, 21, 000
Slagtanden en nagels: E51, 50
Haar: E49, 47, 44, 43, 41
Bal: G24, 21, 20 en R22, 21, 20, 000
Gras: YG97, 95, 93

Ok, ben je er nog steeds? Dan nu het serieuze gepraat ;-)
Een anekdote. Ik zie een bekende in de winkel en kijk in haar richting, ze kijkt snel weer voor zich. Wil ze me niet zien? Heb ik vorige week iets verkeerds gezegd? Of vorige maand? Mijn verstand zegt: ze is gewoon ongesteld. Maar mijn gevoel zegt: ze vind me niet meer aardig.
Heel herkenbaar toch? Ik ben 1 van die vele vrouwen die wil dat de rest van de wereld haar aardig vindt. En dat kan knap lastig zijn! Gisteravond laat zat ik in de auto, op weg naar huis. Het was donker en het regende toen ik daar op een landweg reed en ineens hoor ik het liedje op de radio... Meteen weet ik zeker; dit heeft ze voor mij geschreven... het is een hint! Ze zingt: I don't care what the people may say about me. Terplekke besluit ik dat het mijn lijfllied gaat wordt. Vandaag aan de eettafel heb ik mijn vertolking van het liedje gepresenteerd. Het resultaat? Ze gaan me niet opgeven voor Idols maar hubby heeft wel de zangeres van het liedje gevonden via google: Eliza Doolittle. Grote kans dat jullie de song al kennen, maar voor mij was hij nieuw. Cd besteld bij bol.com (bol... bol, bol, bol, bol, bol...) en nu maar wachten. Als jullie ook een lijflied willen, kan ik jullie deze aanraden:


Morgen zijn hubby en ik 12 jaar getrouwd, maar we doen er op de dag zelf niet veel aan. Ik ga gewoon naar m'n werk. Vanavond zette ik de ingredienten voor 2 kruidcakes op het aanrecht. 1 voor op m'n werk en 1 voor thuis.
Ga je er 2 maken?, vraagt hubby. Ja, zeg ik, want als ik morgen niet trakteer zal ik van die ene collega wel een opmerking krijgen.
Ik moet het liedje nog maar vaak draaien blijkbaar, en hard meezingen. Maar uiteindelijk staat er nu 1 kruidkoek in de oven... voor thuis! Maar wel op aanraden van hubby ;-)

Bedankt dat je langskwam en dat je wilde luisteren naar mijn gebrabbel dat ik de ruimte in wilde sturen... Welterusten voor straks en tot gauw!

20 comments, which make me happy!:

Marley zei

Hoi Ingrid,

Prachtig kaartje heb je met Sammy gemaakt!! Gefeliciteerd met jullie 12 jaar huwelijk morgen!! xMarley

scrapeetje zei

ja ik ben blijven hangen tot de laatste letter en ja wij vrouwen zijn gevoelig voor kritiek, voor afwijzing en voor het vooral aardig gevonden mogen worden, ik werk met 62 vrouwelijke collega's, ben van de vrouwenliefde en de eerste weken was ik enorm op mijn hoede, wat zouden ze zeggen, denken, voelen, vinden??
Maar ik ben ook gewoon Petra, moeder, vrouw, oma buurvrouw, dochter, zus en bijna even normaal als andere, en tegenwoordig denk ik, staat deze Petra jou niet aan, praat dan gewoon niet tegen mij, vooral niet over mij, maar zeker niet achter mij!!
Je kunt in het leven niet met iedereen vriendjes zijn, moet je ook helemaal niet nastreven, wordt je moe van en rimpelig dik en zuur!!
Jij bent jij, en vast en zeker voor heel veel mensen meer dan goed genoeg!!

Je kaart
!!!! is weer een echte Ingridcreatie, tof, beetje stoer en vrolijk!!!
Maak er morgen een hele fijne dag van

Jeanet van der Lee zei

Jahoor, ook ik ben tot de laatste woorden door blijven lezen. Ik waardeer het altijd als mensen net iets meer loslaten op hun blog dan alleen de "ingredienten" van hun kaart. En je gebrabbel herken ik helemaal (haha...ik ben ook van het vrouwelijke geslacht). Aan de ene kant is het niet helemaal een verkeerde eigenschap om eens door de ogen van een ander naar jezelf te kijken, maar als je alleen maar bezig bent om door iedereen aardig, aantrekkelijk enz. gevonden te worden, gaat het echt te ver. Iedereen op deze aardbol mag er zijn zoals hij/zij is en dat moeten andere mensen ook respecteren. En...dan liever een paar goede vrienden dan een heleboel "vage" bekenden toch! Ik volg je blog al een poosje en dat doe ik (natuurlijk) omdat ik je werk prachtig vind, dus vooral lekker doorgaan zo! Groetjes Jeanet

arjette zei

Hoi hoi,

alles gelezen tot de laatste letter... geweldig verhaal!!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd met je prijs, wat een onwijs leuke stempels zeg!!! En een schitterend kaartje heb je ermee gemaakt!!!!!!
En van harte met je 12-jarig huwelijk!!
En dat liedje ga ik ook effe zoeken, het is zóóóó waar........

gr. arjette.

Patricia zei

Hoi Ingrid, wat schrijf je toch altijd leuk....je hebt een verborgen talent, moet je wat mee doen...als je natuurlijk nog tijd hebt naast het scrappen. Maar dat denk ik niet, want meid wat maak je veel zeg. Dat had ik je in de winkel natuurlijk ook al gezegd. Wat een prachtig kaartje heb je gemaakt. Heerlijke kleurtjes ook. Gefeliciteerd met je 12 jarige huwelijksdag. Veel plezier morgen groetjes Patricia

Kellie zei

WOW, on all accounts, wow on your card, wow on your colouring, wow on your anniversary, happy anniversay. NOW back to the card, Ingrid it's absolutely AMAZING! Your colouring is fabulous!
Hugs xx

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Wow wat een superleuke stempel echt helemaal geweldig.Prachtig gekleurd.Ene gefeliciteerd met julie 12 jarig huwelijk.
Fijne dag en geniet van je kruitcake vanavond.

Hugs Ag

celia zei

Hey Ingrid...die vrouw herkende je waarschijnlijk en durfde je niet aan te spreken...dat had het ook kunnen zijn natuurlijk. Ik ben als tienermeisje opgegroeid in een café (bar). Mijn ouders hebben me altijd geleerd om vriendelijk, beleefd maar op mijn hoede te zijn...tot dat ik veertig werd ben ik dat altijd geweest...LOL...maar nu durf ik tenminste te zijn wie ik ben, en ik neem geen blad meer voor mijn mond...alleen het beleefde en vriendelijke dat ik geleerd heb blijven me bij!!!
Je kaartje is weer heel mooi geworden en eum kan best geloven dat je elke dag naast je brievenbus zat te wachten!De stempels zien er dan ook fantastisch uit!
Gefeliciteerd met je huwelijksverjaardag, maak er wat plezierigs van...
Heel veel liefs, Celia.
Ohja en wat je lijflied betreft...nou dat zit waarschijnlijk voor de hele dag in mijn hoofd!Hihi!

Miranda zei

Wat een super gaaf kaartje en wat een gave stempels heb je gewonnen !
Erg hé dat we altijd maar aardig gevonden willen worden ! Heb het zelfde probleem zoals zoveel vrouwen (dat lees je alweer in de berichtjes die ze massaal achter laten bij je):)
Goed lijflied !!
Groetjes Miranda...

Katinka zei

Wat een heerlijke song! heb hem direct op mn hyves geplaatst, want ik zit op dit moment midden in een iedereen-lijkt-me-met-de-rug-aan-te-kijken-fase ;) Wat ik ervan vind ? Tja...als ze me niet aardig vinden kijken ze maar de andere kant op! Dus hier nog zo'n muts die zich er lang druk over heeft gemaakt, maar nu van plan is haar eigen leven te lijden....je moet gaan voor je eigen geluk want dat kan een ander niet voor je maken! Ze maken je kapot door over je te "lullen" maar weten soms niet wat ze daarmee aanrichten....Totdat ze zichzelf een keer tegenkomen....dan is het spreekwoord van toepassing ..... wie het laatst lacht ,lacht he best of was het nou het hardst?!

Nou meid....je kaartje is weer superss!Ik kan een voorbeeld aan je nemen....Gewoon lekker je zinnen verzetten en gaan freubelen ! Thanks voor je inspiratie!

Kus!Xx
Katinka

Riet zei

Nou Ingrid,dat was zeker een heel verhaal.
Prachtige kaart heb je gemaakt,Zo super stempel.mooi ingekleurd.
En wat een geweldig papier heb je weer gebruikt.
Wat een prachtige stempels heb je ontvangen,en zo mooi kaart.
Dat was het wachten wel waard zo tezien.
Gefeliciteerd met je huwelijks dag,maak er een gezellige avond van.

Liefs Riet.

Afke zei

Gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag. En je hebt blijkbaar een geweldige man getrouwd. Dat kan ook niet anders, als hij jou tot vrouw heeft gekozen. En ja, ik sluit me bij het andere vrouwvolk aan dat het zo herkenbaar is om altijd maar te willen pleasen. Maar 'gewoon' jezelf zijn, dat is zo waardevol. Jouw nieuwe lijflied heb ik nog niet kunnen beluisteren want ik ben op m'n werk en m'n computer heeft geen luidspreker. Dat is heel vaak onhandig, maar we doen het ermee. Thuis ga ik luisteren.
Bedankt dat je zo'n refleciemomentje met ons wilde delen.
Geniet van je cake, je man, je kinderen, jezelf (volgorde maakt niet uit, allemaal tegelijk kan ook).
Groetjes,
Afke

Marianne Schut zei

Hai Ingrid, nou zo te lezen ben ik niet de enige die jou een geweldig mens vindt!! Wat een super lieve en leuke reactie's, ik wil me daar helemaal bij aansluiten. Ik ben er super blij mee, jou te hebben mogen leren "kennen"! Je bent een ontzettend lief en warm persoon, met ongelofelijk veel talenten op heel veel verschillende gebieden! Ik geniet elke keer weer van het bezoeken van jouw blog!! Je schrijft leuk, maakt prachtige kaarten en vergeet de foto's niet! Enne je bakkunsten mogen er ook wezen! Heb afgelopen weekend je appelmoeskoek nog weer gemaakt, jummie!!! En iedereen die hem proeft wil gelijk het recept, hihi! Nou zo kan ik nog wel even doorgaan! Geniet van het leven meid, je bent het meer dan waard!! oeps vergeet ik toch nog helemaal te zeggen dat ik je gewonnen stempels super vind en je kaartje is weer helemaal top, jee wat kleur jij toch super mooi!! Van harte gefeliciteerd met je 12 jarige huwelijksdag morgen! Geniet er lekker van samen met je gezin en laat die collega's maar...... (vul zelf maar in, hihi) Dikke knuf en truste voor zo, Marianne

Julie zei

This card is so fun and just fabulous! I love the image, the layout and the colors. Gorgeous!

Christa zei

wow zeg wat maak jij mooie dingen zeg , ben meteen volger geworden en nog vanharte met je huwelijk liefs christa

Nixe-Moni zei

Wow what a gorgeous card! Love the great colours and your fantastic colouring of the sweet image. Thanks so much for joining our challenge at Bunny Zoe´s Crafts :o)
Hugs
Moni

Jacqueline (Sjakkie) zei

Ik heb je verhaal van voor naar achteren gelezen, prachtig! Ik herken me zelf terug in je verhaal. Blijf gewoon vrolijk en jezelf, dat is het allerbeste en geniet van je leven.
Fijne trouwdag en wat een leuk kaartje heb je weer gemaakt, prachtig!
Groetjes van Jacqueline

Sue zei

Ingrid, your card is wonderful! Love your coloring of the image and your papers too. Thanks for joining our first ever Fuzzy Wuzzy Challenge, great take on the color challenge!

Take Care
Sue

Kylie zei

Oh Ingrid! Yay for the happy mail and yay for your anniversary! Congrats Hun. Your card is gorgeous and I hope all of these lovely comments from your lovely blogging friends have helped ease your lovely mind. Maybe she was just having a bad day? I hope you are having a lovely day :o)
Thanks for playing at Fuzzy Wuzzy this month Sweetie.
Big hugs,
Kylie

Zoe zei

what a stunning card and a huge congratulations on your anniversary. So nice to hear of couples that are still together for a long time. I hope your friens have helped to sheer you up. Some people can just be that way unfortuantely. Thanks so much for sharing your GORGEOUS card with us at Fuzzy Wuzzy. hugs xxoo

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!