dinsdag 7 december 2010

Baby's eerste kerst

Goeiemorgen! Een nieuwe challenge bij A Spoon Full of Sugar, eentje die we allemaal wel kunnen gebruiken: maak een kerstkaart.
De inspiratie voor mijn kaart heb ik van Anne, the queen of vintage... De basis van mijn "kaart" is een papieren zak, waar ik een stuk af heb geknipt. De open kant heb ik toen bewerkt met een Martha Stewart randpons die ik van Sinterklaas heb gekregen. Dankuwel Sinterklaas! ;-)
Ik heb wit cardstock gebruikt wat ik heb bestempeld. Eerst ben ik met een lotiondoekje langs de randen gegaan en daarna met de paperdistresser. Deze tip las ik bij Inge en ik vind het effect heel verrassend! Het papier wordt niet zo gerafeld maar gaat omkrullen, het ziet er heel "echt oud" uit, lol. Bedankt voor de tip Inge!
De kaart in de zak is van craft cardstock. Uit wit cardstock met een nestabillitie een label gestanst en de rand daarvan met een pen "gestikt". De ijssterren zijn stempels van Magnolia en de poststempel is van Little Yellow Bycicle.
Deze schattige stempel is van Whiff of Joy. Ik heb hem een poosje terug gewonnen bij Inge (andere Inge...). Het is een vrij stecifieke stempel, niet voor elke kaart geschikt. Heel leuk dat ik hem nu kan gebruiken, want mijn nichtje en haar man zijn in verwachting van hun eerste kindje. Zelfs als je nog in de buik zit, heb je al een "eerste kerst" toch? ;-) Ik vind van wel in ieder geval, want ik wilde deze stempel gebruiken! Lol.
De tekststempel is van Eline's Vintage Christmas.
De copickleuren die ik heb gebruikt:
huid: E11, 00, 000, 0000, R20, 21
bruin: E59, 57, 55, 53, 51, 50
rood: R24, 22, 21
groen: G99, 85

Challenges:
- Whiff of Joy: Christmas with no red or green (dat hulsttakje valt niet op toch? hihi)
- Sketchy Colors: bruin en creme
- Copic Creations: light source
- Paperplay: monochrome
- Totally Papercrafts: Christmas punches
- Stempelstudio: kerstkaart
- Simon Says Stamp and Show: a holiday greeting

Nou, een fijne dag allemaal en tot de volgende blog! xx

26 comments, which make me happy!:

Jeanet van der Lee zei

Dit is weer een topper zeg, prachtig gedaan. Dat met dat lotiondoekje over de randjes moet ik ook eens proberen. Groetjes, Jeanet

Miranda zei

Wauw, prachtig kaartje
Groetjes Miranda

Katinka zei

Ach wat een schat van een kaart weer! ALs aanstaande papa en mama nóg leuker hem te ontvangen...Eens een keer niet traditionele kerstkleuren, helemaal top!

Enjoy your day X
Katinka

Sandra zei

wauw wat schitterend
echt geweldig

Patricia zei

Prachtig Ingrid...heeeel mooi gedaan. Echt een superidee om dat lotiondoekje erbij te gebruiken. Dat ga ik zeker ook eens doen.
Ik vind het echt een plaatje.
En ook heel leuk dat je daaraan denk...1e kerst voor een babietje in de buik. Super!!
Groetjes Patricia

Lau W zei

Wow ! this is lovely ! Love this style !
xxx

martina's kaartjes zei

pretty crafting, lovely done,
greetings, martina
x

CraftyC zei

Aww how sweet, he's a reel cutie!
Clairexx

Natasja Vink zei

dat heb je even mooi gedaan

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Prachtig kaartje helemaal ingrid super deze kleuren.
Lfs Agnesxx

Riet zei

Prachtige kaart Ingrid,leuke stempel,mooi papier.

Liefs Riet.

Linda zei

Ach wat is het weer een liefie zeg! En wat een goed idee van dat lotiondoekje! Echt een supergaaf effect geeft dat idd. Het stempeltje is allerschattigst! Wat lief die sneeuwmannetjes op het pakje. Helemaal weer toppie. Gr. Linda.

Joey zei

Ingrid this is gorgeous, beautiful colour tone, thanks forjoining us at TPC
Joey x

Inge zei

Wat een leuk idee zo met de papieren zak! Ik zie allemaal leuke dingen op je kaart (zoals het karton achter het afdrukje bijvoorbeeld) en het eindresultaat is super mooi!

❤ Kaia zei

Wow, another great card. This was beautiful.
Thank you for joining sketchy colors colorchallenge this week.
Hugs, Kaia

Marion B. zei

Lief kerstkaartje heb je gemaakt. Leuk dat je meedoet met de challenge van de stempelstudio.

Groetjes Marion (zus van)

annes paperfun zei

Ingrid, This card is beautiful!! Love it :o))
Hugs Anne

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat een prachtig kaartje Ingrid, heel mooi!
Groetjes van Jacqueline

Made by Janet zei

Ik vind ook dat het kindje dan een beetje kerst heeft hihi...

Wat een superleuke kaart(zak)

Groetjes Janet

Julie M zei

What a beautiful card, Ingrid. I love the image, your colouring, and all those beautiful layers and lace. Gorgeous!

Thanks for joining us on PaperPlay this week.

Julie :o)

Rosalien Zwackhalen zei

Schitterend gedaan Ingrid. Lekker nostalgish en schitterend ingekleurd. :)
Ik heb voor jou een Award op mijn blog staan. :)
http://rosalien-cardfun.blogspot.com/

Groetjes Rosalien

Sue zei

Hi Ingrid
a gorgeous card, luv all the detail on it, thank you for joining us at Totally Papercrafts this week, hope to see you next time, sue,x

Kylie zei

Oh Ingrid! How did I miss this? Tooo too cute! I love the insert too. Adorable!
And hhanks for playing at WoJ Challenges this week too.
Hugs
Kylie

Marianne Schut zei

Hai Ingrid, Wat een super lief kaartje! Erg mooie kleurencombinatie ook! XXXX Marianne

mycardz zei

Awwww, another gorgeous card! Beautiful coloring and color choice. Glad to see you again at Copic Creations.

Anoniem zei

hey Ingrid,

ben nog steeds in decembersferen en vind je creaties heel inspirerend; vind de north pole stempel erg leuk, zoek er al een tijdje naar, maar het lukt me niet om op de site van little yellow bycicle dezelfde stempel te vinden; heb je nog een tip?

groetjes en nog fijne decemberdagen,
Celia Spijker.

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!