zondag 22 december 2013

Gehaakte onderzetters

Aan het begin van deze maand had ik een Sinterklaas high-tea met de dames van de familie van Martijn. Met lootjes trekken, suprises, gedichten... alles erop en eraan. Op het lijstje dat ik kreeg stonden onder andere theeglazen en kaarsen.
 Het leek me leuk om daar een stapel onderzetters bij te haken. Ik koos het patroon uit het boek Mollie Makes Haken (Scrap&Co).
Drie kleurtjes gezocht en haken maar! Ik heb het patroon in de laatste ronde ietsjes aangepast omdat ze anders te veel gingen "golven" en dat wil je niet met onderzetters ;-)

 Dit is het setje voor mijn schoonzus geworden.

  
Leuk werkje hoor! Er is ook een gratis patroon van onderzetters in omloop, je hebt het vast al eens gezien en zo niet dan kun je het onder andere op Karin's blog vinden. Het is een patroon uit 1893. Als ik ze haak gaan ze alleen zo golven, misschien moet ik het nog eens met een andere naald proberen... Ook op het blog van Karin aan de haak vind je opengewerkte onderzetters in fruitkleuren! Een ander leuk patroon van dichte ronde onderzetters in Oililystijl vind je op Ilona's blog. En hier is nog een Engels patroon van dichte onderzetters inclusief mandje, je moet rechts nog op downloaden klikken.
Genoeg te doen dus! :-)
Morgenavond weer een scrap home deco ideetje op mijn blog, tot dan!

6 comments, which make me happy!:

Sanne zei

Leuk, zo'n zelfgemaakt cadeautje geven. Ik heb vandaag toevallig de onderzetters van het oude patroon gemaakt. Bij mij golft het niet. Ik strijk wel altijd alle platte haaksels onder een natte doek. Benieuwd wat je morgen voor ons in petto hebt.

Liefs Sanne

Kleinigheidje zei

Erg leuk als kadootje!

Colien zei

Mooi kadootje! Kreeg zo'n leuk pakketje van Sanne voor mijn verjaardag, zo leuk!
grtz.Colien

Juf Leej zei

Ze zijn mooi zeg!

Janna zei

Wat een leuke onderzetters, mooie kleur ook!
En wat heb je een grappige ketting om.
groetjes,
Janna

Tutti haakt en zo zei

Super mooi, en ze passen heel goed bij je mokken!

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!