woensdag 17 februari 2010

Kalender voor Sketchy Colors challenge

Wij hebben een kat, hij heet Muis. Omdat de jongens 's morgens als eerste beneden komen, geven zij hem eten. Maar de laatste tijd kwam Muis steeds vaker klagend miauwend boven. Als ik de jongens er op aanspreek hoor ik: 'Ruben helpt nooit mee,' en 'Ik heb het gisteren al gedaan, vandaag is Jesse aan de beurt.' Dus... tijd voor een kalender, zodat de taak eerlijk wordt verdeeld en Muis niet verhongerd ;-)
Het kalenderpapiertje zit los achter het touw en kan ik dus elke maand vervangen.
Bij de challenge van Sketchy Colors deze week moet je roze, licht- en donkergroen gebruiken.
Het dessinpapier is van Basic Grey (Stella Ruby) en My Mind's Eye (Bella Bella)
Dit gehaakte kleedje vond ik in de uitverkoopbak bij de Blokker. Ik was zo blij toen ik ze zag! Scheelt een heleboel uurtjes haken ;-)
Deze bloem heb ik gemaakt met 7 uitgestanste rondjes van de geschulpte nestabillities. 6 van de rondjes vouw je doormidden dubbel en dan in drieen, als een Z. Plak ze alle 6 op het overgebleven rondje. Een ideetje dat ik op internet tegenkwam (lang leve internet!).
Ik heb een knoop met scrappersfloss en met twee stukjes groen touw eronder op de bloem vastgemaakt.
Ik ben zo superblij met dit functionele scrapwerk! En Muis ook denk ik, haha.

Een fijne avond. Hugs, Ingrid

9 comments, which make me happy!:

Jacqueline van der Sar - Crejakaarten zei

Mooi!! En wat een goed idee, het zichtbaar maken voorkomt een hoop gemopper :-) Prachtige bloem. Groetjes,
jacqueline

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wat een leuk idee voor een kalender. Hij is prachtig! Ik hoop dat Muis nu wat beter wordt verzorgd.
Groetjes van Jacqueline

Linda zei

Hoi Ingrid, Wat een toppie idee zeg! Dit stimuleert je jongens vast om Muis eten te geven! Leuk dat je het kalenderpapiertje er los achter hebt gedaan zodat je het telkens kan vervangen! En de bloem ziet er ook supers uit. Groetjes,Linda.

Marianne Schut zei

Hai Ingrid, Super mooi gemaakt! Echt helemaal leuk en wat zal die Muis je nu 's morgens tevreden spinnend tegemoet komen, hahaha! Liefs, Marianne

Jolara zei

wooow wat gaaf gedaan ! Super leuk. GR Joyce

Inge zei

Hoi Ingrid, Moest wel lachen om je verhaal over je jongens en het eten geven van de kat! Het is, zeg maar, héél herkenbaar. Je kalender zal in ieder geval de discussies voorkomen. En wat is ie mooi! Idd lang leven internet, nu kan ik ook zo'n mooie bloem proberen te maken:))
Groetjes, Inge

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Prachtige kalender geworden en wat een idee om elke maand er een ander onder te schuiven.
En wat zal muis ook blij zijn.
Lfs Agnes

Carla D zei

Dat is wel een heel leuk idee! En zeker handig om de maanden te kunnen wisselen... een eeuwig durende kalender ;o)

Groetjes Carla

monique zei

Wat een goed idee! en Muis kan dan even kijken van wie hij per dag het eten krijgt ..hahaha..
Maar heel leuk gemaakt hoor!

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!