woensdag 22 januari 2014

Ta-daaah granny stripe dekentje

Zoals beloofd de ta-daaah foto's! Het verhaal van deze deken begon lang geleden, in het voorjaar van 2013...
Ik begon met een kleur maar uiteindelijk heeft deze opzet het niet gehaald. Ik weer de reden niet meer, of hij te breed of te smal was of iets anders... maar ik ben overnieuw begonnen. 
 In een emmertje had ik de kleuren die ik waarschijnlijk wilde gaan gebruiken.
 Op deze foto ben ik al iets verder. Later kom ik tot de conclusie dat ik niet tevreden ben over het paarse, donkerroze en gele garen. Het is te dik in combinatie met de rest en de kleur is... niet goed. Maar toen ik daarachter kwam was ik al een heel stuk verder. Ik heb toen het stuk wat ik niet goed vond ertussen uit geknipt, waardoor ik eigenlijk twee lappen overhield. Deze heb ik weer aan elkaar gehaakt. Klinkt makkelijker dan het is, heeft even wat gepuzzel gekost. Ik zal hierover nog een tutorial voor jullie maken :-)
 Mmm... misschien een goede uitspraak om te onthouden omdat ik eigenlijk altijd "bezig" ben...

  Vorderingen gaan goed, heb nu alle goede wolletjes die ik willekeurig terug laat komen, zonder patroon.
En dan het minder leuke werkje: alle draadjes afhechten.
En daar is hij dan. Een super vrolijke, retro deken in formaatje ledikant!
 Voor de randen heb ik dezelfde granny stripe gebruikt als de rest van de deken. 
 Een verschilletje met de granny stripe die je vaak ziet: die van mij heeft groepjes van 2 stokjes, meestal zie je 3 stokje maar mijn garen is vrij dik.
 Het was prachtig zonnig weer toen ik vorige week de foto's maakte in onze tuin.
 Nadat de deken goed op de foto stond zag ik dat het vogelhuisje wel erg goed matcht.
En ik zag ook deze mooie sneeuwklokjes die al heel dapper hun hoofdjes boven de grond uitsteken.
Gezellig dat je er was en tot de volgende blog!

3 comments, which make me happy!:

Natas Nest zei

Yeahhh, super!! What a happy blanket, beautiful ♥
Groetjes, Nata xxx

Unknown zei

HayHay!
Prachtige deken!!!
Mooi is dat boek he van Ingrid :-)
Liefs Danielle
ahappymess.blogspot.nl

Nicole zei

Ook al zo leuk! Een vrolijk dekentje! Groetjes Nicole

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!