zondag 6 december 2009

Sintcadeautje

Gisteren was het Sinterklaas en mijn ouders kwamen het bij ons thuis vieren. Ik heb voor mijn moeder 2 windlichtjes gemaakt van gerecycelde Bonne Maman jampotjes. Ik heb jasjes gehaakt voor om de potjes heen.



Het geeft zo'n leuk effect, als het kaarslicht door de gaatjes in de jas schijnt...



Ik kwam op dit idee door het lezen van 1 van mijn favoriete blogs: Attic 24. Ze publiceert geweldige patronen. Ik ben helemaal niet zo van de Engelse haakpatronen, maar deze snap je ook zonder een ster te zijn in Engels en met een beetje haakervaring. Hele duidelijke stap-voor-stap foto's. Zij transformeert haar jampotjes tot bloempotjes. Maar aangezien ik niet zulke groene vingers heb :o) kies ik voor windlichtjes. Zij gebruikt allemaal stokjes en ik heb 2 stokjes gebruikt gevolgd door 1 losse. In de volgende rij de 2 stokjes haken in de opening van deze losse.

Hopelijk hebben jullie ook genoten van creatieve voorbereidingen voor Sinterklaas. Het is zo leuk om iets te maken...

Hugs,
Ingrid

2 comments, which make me happy!:

annes paperfun zei

Hi Ingrid
Your work is amazing...Love your cards!
Thank you for your comments on my blog.
The hanger I bought in this store
http://bikuben.com/produkter/pynt-og-dekor/metallpynt/diverse-metallpynt/mini-vintage-hanger-_kleshenger/
or here
http://www.stampington.com/html/vintage_designs.html

Hugs Anne

Anoniem zei

I am really enjoying looking at your blog so interesting! Wish I could crochet like that I can only do the first line of the chain stitch so far! :0( your candle jackets are so cute Samantha :0)

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!